La nostra filosofia

Els esplais són espais educatius de caràcter interactiu que ofereixen activitats de lleure a infants i joves. Aquestes estan programades i supervisades pedagògicament per experts. La majoria dels esplais es troben un cop per setmana durant el curs escolar, generalment els dissabtes a la tarda. Durant l’estiu i èpoques de vacances organitzen activitats extraordinàries com casals, colònies, campaments o rutes.

ton esplai virtualEl model d’esplai que proposa ELMONOVOLUM PROJECT en el seu projecte Espl@i Virtu@l, aposta, des d’una visió pedagògica clarament participativa, per fusionar el model tradicional d’esplai amb el coneixement i la utilització de les noves tecnologies que tan atrauen i necessiten els nostres fills i filles. Es pretén establir “ponts” damunt de “l’esquerda digital” oberta en el si de la nostra societat per la tecnologia “prêt à porter”.

Pretenem, per una banda, que els participants s’ho passin bé i per l’altra capacitar-los per a una utilització eficient i crítica de les noves possibilitats que la societat posa al seu abast. Que aprendre arribi via el joc i l’entreteniment.

Com a eines de treball comptem amb un capital humà format i amb llarga experiència en el mon tecnològic i a l’hora coneixedors del  món del lleure i la pedagogia.

imatge bitsUtilitzarem  espais físics de trobada situats en els centres tecnològics o telecentres, que des de la iniciativa pública o privada treballen el caràcter creatiu de la tecnologia (coworks, Espais “Makers”, etc). Aquests espais estan situats en moderns edificis que compten amb zones interiors i exteriors, adaptades a la mobilitat reduïda i adients, amb la deguda “customització”,  al treball en el lleure amb infants i joves.

També considerem un espai pedagògic l’entorn virtual que ens proporciona l’univers d’Internet on es planteja la participació dels infants i joves i a l’hora dels pares en activitats conjuntes que fomentin l’intercanvi generacional d’experiències.

Volem  un aprenentatge proactiu que permeti evitar els perills i les pors (algunes reals id’ altres no) que les genimatge de byteseracions “no digitals” tenen respecte a les noves xarxes de comunicació. També volem aprofitar tot el ventall de possibilitats que ens ofereix el ràpid desenvolupament de la tecnologia i la seva entrada a les nostres llars.

Finalment l’espai pedagògic fonamental és la llar, volem apostar per un compromís d’universalitat i que els beneficis que aporta la tecnologia dins del camp educatiu arribin a tothom. La participació a l’espl@i des de la llar no ha de ser una raó per reduir el compromís educatiu, sinó una molt bona manera per fomentar la col·laboració entre diferents ubicacions geogràfiques,  socials i/o culturals. Volem centrar-nos en la responsabilitat comuna de pares, educadors i tècnics en l’educació de les generacions futures dins de l’entorn tecnològic que els serà propi.

Màrius Plana